Frakt 59 kr, fri frakt vid köp över 1200 kr. Alltid fri frakt på smycken & kläder. Öppet köp 14 dagar. Faktura 0 kr.

Byten, Retur & Reklamation

Kontakta alltid kundservice innan du returnerar varan.  

ÖPPET KÖP

Online - webbutik 14 dagars ångerrätt. Butik - 7 dagars öppet köp, 14 dagars bytesrätt. Kom ihåg att ta med kvitto.

Du har alltid 14 dagars öppet köp från det att varorna mottagits enligt distanshandelslagen. Vår målsättning är att du ska vara nöjd med köp gjorda i vår webshop. Du kan lugn och ro känna efter hemma om du är nöjd med dina varor. Ångerrätten vid öppet köp gäller endast om produkten är felfri och returneras i orginalförpackning med tillhörande skyddsemballage samt i väsentligt oförändrat skick. Självklart får förpackningen brytas och produkten varsamt testas. Du som kund står själv för returfrakten. Varan returneras snarast och efter att du meddelat oss att du ångrar ditt köp. Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan så återbetalar vi varans värde till dig, så snart som möjligt, som allra senast 14 dagar efter vi tagit emot varan, enligt distanshandelslagen. Observera vid återsändning till oss är du betalningsansvarig om varan skadas eller kommer bort. Spara ditt inlämningskvitto. Du står själv för din returfrakt tillbaka till oss, vi mailar dig gärna en returfraktsedel till ett självkostnadspris. Kontakta vår kundservice för returfraktsedel samt prisuppgift. OBS! Fri frakt på kläder, dock vid realisationer gäller ej fri frakt vid en retur, 59 kr tas ut vid kreditering utav varan.

Återbetalning. Efter att vi har mottagit varan och godkänt returen så återbetalar vi varans värde till dig, så snart som möjligt, som allra senast 14 dagar efter vi tagit emot varan, enligt distanshandelslagen.

ÅNGERRÄTT

Kontakta oss alltid via email för vidare instruktioner innan du skickar tillbaka varan. Ange ordernummer och varan du önskar returnera eller byta. 

Ångerrätten gäller:
- När du handlar som privatperson 

- Ej beställningsvaror som är beställd enkom till kund. Där produkten är en vara som tillverkas vid kundens beställning och därför ångerrätten inte gäller. Dvs en vara som är tillverkats enligt konsumentens anvisning.
- Ej matprodukter ur Nicolas Vahé sortiment 
- Ej smycken på grund utav hygieniska skäl

RETUR

Vid returer är du som kund ansvarig för att varan kommer fram till oss samt att den är oskadad vid leveransen. Vi rekommenderar därför dig att emballera varan väl samt att skicka varan med spårbarhet. Om varan skulle skadats eller kommit bort kan vi begära ersättning av fraktbolaget om varan varit välpaketerad samt skickad med spårbarhet. I annat fall sker returer på egen risk. 

OBS! Glöm ej att skriva avsändare.

Har du betalat med faktura är det viktigt att vi får in returen innan fakturans förfallodatum. Först när vi mottagit och kontrollerat varan  kan vi kreditera varans värde på fakturan. Observera att det tar oss minst ett par dagar innan vi hunnit kontrollerat varan och kan meddela er vad som gäller. Detta måste du planera för när du ska returnera varan. Det går bra att flytta fram förfallodatumet själv i Klarna om det skulle vara så.

Spara ditt inlämningskvitto, tänk på att du ansvarar för returförsändelsen. Återbetalning sker när vi mottagit och godkänt returnerad produkt. Efter att vi har mottagit varan och godkänt returen så återbetalar vi varans värde till dig, så snart som möjligt, som allra senast 14 dagar efter vi tagit emot varan, enligt distanshandelslagen.

Returen ska skickas till: 

Home by Jb AB, Jb Home

Kuskstigen 6

144 52 Rönninge

Vid returer av beställningsvaror då vi har tagit hem en produkt enkom för dig gäller öppet köp. Dock är det viktigt att notera att hemtagningskostnaden från leverantören och vidare frakten till Dig, kommer att faktureras dig, om Du ångrar Ditt köp. Returkostnaden till Jb Home ansvarar Du som kund också för. Detta är viktigt att tänka på vid beställning av möbler till oss, då frakten kan vara dyr vid tunga och skrymmande varor. Detta innebär att fri leverans över 1200 kr ej gäller om Du ångrar Ditt köp.

BYTE

Om du önskar byta din vara ber vi dig returnera din beställning och lägga en ny. 

REKLAMATION

VIKTIGT! Gällande emottagande utav ett skadat paket hos ombud! Anmärk hos ombudet att paketet är skadad. Annars erhålls ingen ersättning utav transportören. "Av de regler som ligger till grund för transportuppdragets utförande framgår att det är mottagarens rättighet samt skyldighet att notera eventuella skador till chaufför eller ombud i samband med godsöverlämnandet." Hemleverans.  "Skada, minskning eller förlust, som är synlig, ska anmälas genast vid godsets mottagande och antecknas i transportdokument eller i annan handling. Mottagaren uppmanas att i omedelbar anslutning till mottagandet av gods kontrollera om det är behäftat med dold skada."

Om din vara är skadad, defekt eller felexpedierad, vänligen kontakta vår kundservice via email; [email protected], omedelbart så att vi kan åtgärda felet. Uppge vänligen ditt ordernummer, specifiera produkten - namn på produkten, anledning till reklamationen samt bifogar bild, både på varan du önskar reklamera samt på emballaget. Observera att du kan inte slänga varken skadat gods eller emballage om du har en reklamation, innan vi har hanterat reklamationen klart! Detta pga att fraktbolagen ofta kräver in såväl bilder som emballage och gods vid transportskador. Vid retur av en reklamerad vara står vi givetvis för frakten och eventuell ersättningsleverans av en ny vara, vi sänder dig en förfrankerad returetikett. Varan ska återsändas väl emballerad, använd orginalemballering som varan levererats i, och i sin originalförpackning. Tänk på att du står för risken om produkten skadas ytterligare när den fraktas tillbaka till oss. Så snart vi mottagit varan för granskning försöker vi lösa det på bästa sätt för dig. Observera att vi ibland behöver kontakta vår leverantör för vidare instruktioner. 

Kontrollera din försändelse med en gång du får denna och är något fel kontakta oss så fort som möjligt. En skada ska reklameras senast 5 dagar efter mottagandet. Om paketet och dess ytteremballering är skadat. Anmäl direkt hos ombudet vid emottagandet.

När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta till ombudet, därefter tar du kontakt med Jb Home.

Företagsinformation - returadress:

Home by Jb AB, Jb Home

Kuskstigen 6

144 52 Rönninge

RESERVATION

Jb Home förbehåller sig rätten att genomföra prisändringar och reserverar sig för eventuella skrivfel och ändringar av tekniska data som är utanför vår kontroll samt för eventuella fel i lagersaldo. Vi gör vårt bästa för att webbutiken ska vara uppdaterad. Dock reserverar vi oss vid att vissa varor kan ta slut då samma lagersaldo även gäller för vår fysiska butik. Vi kontaktar dig om detta uppstå.

Alla bilder skall ses som illustrationer, och vi kan ej garantera att varans exakta utseende återges. Vi garanterar inte att alla bilder exakt återger produktens verkliga utseende eller dess färg. Angivna storlekar är ungefärliga. Storlekarna kan skilja sig mellan olika produkter då flertalet av våra produkter är tillverkade för hand. Hantverket gör att det är även kan förekomma skiftningar i utseende och form.

 

Produkter
Övrigt