Besök vår webshop eller hämta vid vår lagerbutik 25 min ifrån Stockholm City, i Söderby Park. Hämta själv! Välkommen att hämta din redan förbeställda order. Välkomna att boka tid! Håll utkik efter våra events i vår öppna trädgård, där vi också har en pop-up butik. 

Jb Home, Home by Jb AB´s köpvillkor

Daglig inspiration hos oss, bilder, tips om inredning och spännande nyheter. Tävlingar med fina priser. Gilla oss gärna på Facebook. Välkomna! :)

Facebook Jb Home

Daglig inspiration hos oss, bilder, tips om inredning och spännande nyheter. Tävlingar med fina priser. Följ oss gärna på Instagram. Välkomna! :)
Jb Home Instagram @jbhome

Köpvillkor hos Jb Home, Home by Jb AB (556962-4348)  

Vi vill att du som kund ska känna att det är bekvämt och tryggt att handla genom vår webshop. Vi lägger därför stor vikt vid tillförlitliga leveranser med spårningsnummer och vi kan erbjuda säkra och trygga betalningsalternativ. Därför tillämpar vi nedanstående köpvillkor. Har Ni frågor angående sortimentet, frakt eller homestyling, tveka inte att ta kontakt med kundservice. När du slutför din beställning hos oss och genomfört din betalning har du accepterat det som står här i våra köpvillkor. 

Allmänt

Hos Jb Home har vi ingen lägsta ordersumma. Alla beställningar är lika välkomna förutsatt att du själv fyllt 18 år. Jb Home följer konsumentköplagen och distanshandelslagen. Vi tillhandahåller även en kundvänlig mobilversion av butiken.

Bolagsinformation 

jbhome.se bedrivs juridiskt av Home by Jb AB med organisationsummer 556962-4348. Företaget har FA-skattesedel och följer svensk lagstiftning. VAT - nummer SE556962434801.

Pris

Moms ingår i priset med 25% på våra produkter. Jb Home förbehåller sig rätten att genomföra prisändringar och reserverar sig för eventuella tryckfel samt slutförsäljning. Vi gör vårt bästa för att webbutiken ska vara uppdaterad. Dock reserverar vi oss vid att vissa varor kan ta slut då samma lagersaldo även gäller för vår lager butik. Vi kontaktar dig om detta uppstå. 

Beställning av förköpta produkter/beställningsvara

En beställning är genomförd när Du erhållet en orderbekräftelse per e-post. Om en produkt står som förhandsboka/beställningsvara innebär detta att vi inte har den i lager men att det går att förbeställa, om inget annat framgår. Det kan vara en vara som snart är på väg in och du kanske vill säkra dig att få av denna sändning. Det kan också vara en produkt som vi tar hem enbart till dig vid beställning. Du lägger din beställning som vanligt och så snart vi har fått in varan i butiken så skickas dessa till dig. Välj gärna att betala med Klarna Faktura vid förköp av produkter, i samband med att vi skickar varorna aktiveras din faktura, om du istället väljer att betala med kort kommer pengarna att dras i samband med din beställning. Om du i ett och samma köp väljer varor som både finns hemma i lager och varor som är förköp skickas alla varor till dig när samtliga är i lager. Om du önskar delad leverans, ber vi dig att lägga två beställningar, en på varor som finns i lager och en på de varor som förköpes.

Vid returer av beställningsvaror då vi tagit hem en produkt enkom för Dig gäller öppet köp. Dock är det viktigt att notera att hemtagningskostnaden från leverantören och vidare frakten till Dig, kommer att faktureras dig, om Du ångrar Ditt köp.

Avbeställning

Avbeställning av en order kan göras till vår kundservice ända fram till dess att varan har skickats. En avbeställning är inte giltig förrän du mottagit en bekräftelse från oss. Du kan avbeställa din order fram till dess att beställningen effektuerats, dvs faktura eller frakthandling skapats. Efter denna tidpunkt är du skyldig att ta emot leveransen. Avbeställningar av icke i Rönninge lagerförd vara som beställts efter tillverkats speciellt för dig, är inte möjlig, efter att vi beställt eller påbörjat tillverkningen av varan.

Om produkten anges som beställningsvara, innebär det att produkten inte finns i lager. Jb Home tar då hem produkten enbart till dig, då du gör din beställning. Leveranstiden kan variera, vi meddelar dig per email eller per telefon. Under denna kategorin kan du inte använda dig utav rabattkoder. Beställningen är även bindande. Det innebär att beställningsvaror som är beställd enkom till kund, en vara som tillverkas vid kundens beställning, gäller därmed inte ångerrätten. Exempelvis, produktion i hänvisning efter inkommen order från kund, såsom våra marmorbord. En vara som är tillverkats enligt konsumentens anvisning. 

Frakt

Inrikes

Fraktkostnaden inom Sverige är 99 SEK. Vid köp för 2000 SEK eller mer levereras dina varor fraktfritt till ombud till Sverige. Fri leverans över 2000 kr gäller ej om du ångrar Ditt köp. Vi krediterar endast varans värde. Undantag, vid beställning av kakel eller betongprodukter blir frakten dyrare pga av vikten, därav gäller inte villkoren för fraktfritt över beställningar för 2000 SEK. 

Service Point har en maxvikt på 20 kg, beställningar såsom kakel och möbler över 20 kg kommer att skickas för uthämtning på halvpall/helpall till DHL Terminal.  Leveranser som är tyngre och skrymmande paket tillkommer ett pristillägg, vilket läggs på i efterhand. Var vänlig att kontakta oss för att få en prisuppgift.

Kika in i vår nya kategori "Unika ting" om du är ute efter unika produkter, förkärlek till vintage och sällsynta föremål.
Var uppmärksam på att fraktkostnader varierar i denna kategori, om det inte framgår "Endast för avhämtning" i lagerbutik. 
100 kr - 400 kr i frakt för våra "unika ting" produkter som skickas.

DHL, PostNord´s Företagspaket

Fraktkostnad på 300 kr tas ut, för direkt leverans.

Vi skickar dina varor med Postnord, DHL eller Schenker, till ett ombud i din närhet. Alla leveranser till ombud SMS-aviseras, var därför noggrann när du anger ditt mobilnummer. Paketet ligger kvar hos ombudet i 7 dagar därefter returneras paketet tillbaka till Jb Home. Vid outlösta paket debiterar vi dig för 400 kr. Ej uthämtade försändelse betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten! Läs mer under outlösta paket.

Hämta hos Jb Home Lagerbutik 0 kr - Kuskstigen 6, Rönninge

Efter genomfört köp här i webbutiken, går det även bra att hämta hos Jb Home´s Lagerbutik. Välj då alternativet avhämtning i kassan, kontaktar vi Dig för att komma överens om en tid som passar båda partner. Se mer om butikens öppettider för Butik här. Vi är måna om att inte slösa på onödiga resurser, när du som bor inom räckhåll istället kan bidra till en bättre miljö, genom att hämta upp din order och inte belasta miljön i onödan. 

Ej outlösta paket

Hos DHL, Schenkers och Postens ombud kan paketet ligga kvar i 7 dagar. Om paket inte hämtats ut debiterar vi för frakt- och hanteringskostnader för outlöst paket från 400 kr - 600 kr för att täcka våra frakt och expeditionskostnader. Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten enligt distans- och hemförsäljningslagen. Vissa möbler levereras direkt från leverantören, dessa paket skickas med UPS eller DHL och fraktbolaget aviserar dig innan paketet levereras hem till dig.

Leveranstid

Vi strävar efter att ha snabba leveranser. Leveranstid ca 2-5 dagar från Jb Home är avseende lagervaror. Vi reserverar oss för oförutsedda förseningar i leveranser som beror på leverantörer eller postgången. Ersättning utgår inte vid en eventuell leveransförsening. Då en del av våra produkter är tillverkade för hand och har lång transportväg är detta tyvärr inte ovanligt. Vid eventuell leveransförsening meddelas du per e-post om detta. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar.

Ambitionen är att du ska ha varorna så snabbt som möjligt och att alla varor du har beställt paketeras och levereras tillsammans. Har produkterna du vill beställa olika långa leveranstider och du vill ha varor med kort leveranstid först bör du göra två separata beställningar. Väljer du att ta två leveranser tar vi ut dubbla fraktavgifter.

Betalning

Att handla hos Jb Home är enkelt och smidigt. Välj mellan kortbetalning, faktura, konto eller betalning via din internetbank, gäller Sverige.

Vi erbjuder flera säkra betalningssätt:

  • Betalning via Klarna Checkout. Klarna Checkout erbjuder olika lösningar för din betalning. Du kan betala mot faktura, (0 kr i avgift) antingen hela beloppet eller i delbetalningar. Om du har konto hos Klarna så kan du samla flera köp och betala dem på en och samma gång. Du kan dessutom betala genom banköverföring eller med kort. Klarnas Allmänna villkor.  Org nr SE556737-0431.
  • Betalning i vår Pop-up butik (se öppettider separat) på Kuskstigen 6, Rönninge. 
  • Betalning med betal- eller kreditkort via Payson (VISA och MAstercard), utan extra kostnad. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktion via Payson.

Betalning - Norden 

Betalning med kort, via Payson med tex VISA, MASTERCARD eller din Internetbank. Det går även att betala förskottsbetalning. Betala dina varor i förskott till bankgironummer 258-4308. Varorna levereras så snart betalningen har registrerats på kontot. Observera att det kan dröja 2-3 bankdagar innan din betalning syns på vårt konto. Glöm inte ange namn och ordernummer på betalningen. De beställda varorna reserveras i tio dagar efter beställningsdatumet. 

Säkerhet vid kortbetalning via Payson

Vid kortbetalning använder vi oss även av Payson som samarbetspartner. Payson verifierar kreditkortet online på ett snabbt och säkert sätt. Kortnumret skickas genom en krypterad uppkoppling direkt till banken. Vi har inte tillgång till någon kontoinformation eller bankkontoinformation. Om betalningen godkänns av banken överförs pengar från ditt konto till vårt konto.

Faktura Företag

Vi kan erbjuda våra företagskunder betalning via faktura. För mer information kontakta info@jbhome.se 

Rabattkod och Presentkort

Om du vill nyttja en rabattkod eller ett presentkort så behöver du ange detta i samband med beställningen. Summan dras av automatiskt. Tänk på att använda hela beloppet vid ett och samma köp, vi kan inte lämna tillgodokvitto. Rabattkoder gäller under perioden som framgår i villkoren när erbjudandet ges ut. Ett presentkort är giltigt ett år från inköpsdatum och kan inte lösas mot kontanter.

Färger och bilder

Vi kan inte garantera att de färger som visas på webbplatsen exakt återger de färger som produkten har i verkligen. Även om det är en självklarhet att göra. Vi försöker göra produkttexterna så beskrivande som möjligt för att ge dig en känsla, och få en fullständig och uttömmande beskrivning, av en varas beskaffenhet. Är du osäker på hur färger och nyanser av våra varor visas så hjälper vi gärna till att förklara på bästa sätt, ta gärna kontakt med kundservice. Eftersom de flesta av våra produkter är tillverkade för hand kan storlekarna var ungefärliga.

Ångerrätt och byte

Vår målsättning är att du ska vara nöjd med köp gjorda i vår webshop. Du kan lugn och ro känna efter hemma om du är nöjd med dina varor. Om så dock inte är fallet så har du genom distans- och hemförsäljningslagen rätt att ångra och returnera ditt köp i 14 dagar från det att du fick varan i din besittning (ångerrätt och ångerfrist). Ångerrätten vid öppet köp gäller endast om produkten returneras i orginalförpackning med tillhörande skyddsemballage samt i väsentligt oförändrat skick. Självklart får förpackningen brytas och produkten varsamt testas. Du som kund står själv för returfrakten. Varan returneras snarast och efter att du meddelat oss att du ångrar ditt köp. Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan så återbetalar vi varans värde till dig, så snart som möjligt. Observera vid återsändning till oss är du betalningsansvarig om varan skadas eller kommer bort. Spara ditt inlämningskvitto. Se även under fliken retur och reklamation. Vi kan även skicka dig en returfraktsedel på begäran, kostnaden är då till ett självkostnadspris (det vi får betala) och tas ut i samband med kreditering utav varan vid returen.

Viktigt! Vid returnering utav vara, vänligen kontakta oss per e-post, innand du skickar tillbaka din vara. Inom 14 dagar från mottagandet ska du meddela oss att du vill ångra ditt köp för att utnyttja din ångerrätt. Meddelandet ska skickas till info@jbhome.se

Du kan även använda dig utav ångerblanketten ifrån Konsumentverket.  Ångerblankett 

Ny lag för distanshandel trädde i kraft från 13 juni 2014 och den innebär att ni kan ångra ett köp även om du använt varan. Ni har rätt till viss eller hel ersättning för den återlämnade varan men ett värdeminskningsavdrag kan komma göras i samband med detta. Värdeminskningsavdraget beslutar vi efter vi gått igenom varan du återlämnat. Avdraget kan inte överklagas eller bestridas.

VIKTIGT! Kontakta oss alltid via email för vidare instruktioner innan du skickar tillbaka varan. Ange ordernummer och varan du önskar returnera eller byta. 

Byte

Om du önskar byta din vara, tex till en annan storlek eller färg, står du som kund för returfrakten. Vi ber vi dig returnera din beställning och lägga en ny.

Reklamation

VIKTIGT! Gällande emottagande utav ett skadat paket hos ombud! Anmärk hos ombudet att paketet är skadad, ta sedan omgående kontakt med Postnord (transportören) för att göra en skadeanmälan direkt. Annars erhålls ingen ersättning utav transportören. "Av de regler som ligger till grund för transportuppdragets utförande framgår att det är mottagarens rättighet samt skyldighet att notera eventuella skador till chaufför eller ombud i samband med godsöverlämnandet.". Hemleverans.  "Skada, minskning eller förlust, som är synlig, ska anmälas genast vid godsets mottagande och antecknas i transportdokument eller i annan handling. Mottagaren uppmanas att i omedelbar anslutning till mottagandet av gods kontrollera om det är behäftat med dold skada."

Om din vara är skadad, defekt eller felexpedierad, vänligen kontakta vår kundservice via email; [email protected], omedelbart så att vi kan åtgärda felet. Uppge vänligen ditt ordernummer, specifiera produkten - namn på produkten, anledning till reklamationen samt bifogar bild, både på varan du önskar reklamera samt på emballaget. Observera att du kan inte slänga varken skadat gods eller emballage om du har en reklamation eller fraktsedel/etikett, innan vi har hanterat reklamationen klart! Detta pga att fraktbolagen ofta kräver in såväl bilder som emballage och gods vid transportskador. Vid retur av en reklamerad vara står vi givetvis för frakten och eventuell ersättningsleverans av en ny vara, vi sänder dig en förfrankerad returetikett. Varan ska återsändas väl emballerad, använd orginalemballering som varan levererats i, och i sin originalförpackning. Tänk på att du står för risken om produkten skadas ytterligare när den fraktas tillbaka till oss. Så snart vi mottagit varan för granskning försöker vi lösa det på bästa sätt för dig. Observera att vi ibland behöver kontakta vår leverantör för vidare instruktioner. 

Kontrollera din försändelse med en gång du får denna och är något fel kontakta oss så fort som möjligt. En skada ska reklameras senast 5 dagar efter mottagandet. Om paketet och dess ytteremballering är skadat. Anmäl direkt hos ombudet vid emottagandet, samt anmäl redan första dagen till PostNord/transportören.

När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta till ombudet, därefter tar du kontakt med Jb Home.

Företagsinformation - returadress:

Home by Jb AB, Jb Home

Kuskstigen 6

144 52 Rönninge

Reservation

Jb Home förbehåller sig rätten att genomföra prisändringar och reserverar sig för eventuella skrivfel och ändringar av tekniska data som är utanför vår kontroll samt för eventuella fel i lagersaldo. Vi gör vårt bästa för att webbutiken ska vara uppdaterad. Dock reserverar vi oss vid att vissa varor kan ta slut då samma lagersaldo även gäller för vår fysiska butik. Vi kontaktar dig om detta uppstå.

Alla bilder skall ses som illustrationer, och vi kan ej garantera att varans exakta utseende återges. Vi garanterar inte att alla bilder exakt återger produktens verkliga utseende eller dess färg. Angivna storlekar är ungefärliga. Storlekarna kan skilja sig mellan olika produkter då flertalet av våra produkter är tillverkade för hand. Hantverket gör att det är även kan förekomma skiftningar i utseende och form.

Force Majeure

Jb Home, Home by Jb AB, är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenhet har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheter försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet anses vara bl. a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelser av större omfattning. I force majeure ingår också att myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varning, försäljningförbud etc.

Tvist

Vi strävar alltid efter att våra kunder ska vara nöjda med de varor och tjänster som vi tillhandahåller. Därför har vi som princip att i första hand lösa eventuella oenigheter genom att komma överens om en lösning som gynnar båda parter. Vi följer ARN:s rekommendationer. 

Klimatsmart

Vi tänker klimatsmart och använder oss utav förpackningsmaterial som är av återvunnit material och återvinningsbart! Det innebär också våra varor ibland kan paketeras i återanvända kartonger från våra leverantörer. Vi samarbetar även med en del organisationer och leverantörer som arbetar efter socialt ansvar och har ett rättvisetänk. Vår mission är att bidra viss del av vår vinst till välgörande ändamål.

Payson

Genom Payson betalar Du Din order helt avgiftsfritt med VISA, MASTERCARD och internetbankerna Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

 

 Se nedan Klarnas villkor

 

Betalningsvillkor

Klarna Faktura

Betala inom 14 dagar, ingen fakturaavgift!

Klarna Konto

Samlingsfaktura med möjlighet att delbetala

Klarna delbetalning 3-36 månader

Om köpet överstiger 1000 kr

Kortbetalning 

VISA/Mastercard

Direktbetalning via din internetbank

Handelsbanken, Nordea, SEB, Swedbank

   

 

Har Ni frågor angående sortiment, frakt eller styling, tveka inte att ta kontakt med oss.

Kontakt: 

[email protected]

Produkter
Övrigt